het ziekenhuis - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Sanne Sanavro - WaarBenJij.nu het ziekenhuis - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Sanne Sanavro - WaarBenJij.nu

het ziekenhuis

Door: sannesanavro

Blijf op de hoogte en volg Sanne

08 September 2011 | Suriname, Paramaribo

Als jullie misschien dachten dat ik alleen maar in het zwembad hang en op de dansvloer sta dan heb ik een verkeerd beeld geschetst. Het is vooral hard werken hier. Ik werk op de interne afdeling, en heb de supervisie over de mannen en vrouwen afdeling en de IC. Op dit moment wordt de mannenafdeling verbouwd, dus daar liggen nu max 14 en op de vrouwen 27 patienten. Strax worden dat er waarschijnlijk meer.
ik ben sochtends rond half 8 in het ziekenhuis (gister voor het eerst met mn auto gegaan, prima te doen!) en ben meestal rond 19u savonds klaar, soms eerder.
Afgelopen nacht mn eerste dienst gehad, wat betekent dat je savonds en snachts oproepbaar bent en eventueel weer naar het ziekenhuis moet. De aansluitende dag moet je ook gewoon werken. Vannacht ben ik veel gebeld over bloedsuikers, bloeddrukken of patienten die in de war zijn. Zo moest ik bijna elk uur de telefoon opnemen en nadenken, wat best zwaar is, vooral omdat ik niet zo goed kan inslapen, wennen voor strax dus! Deze dienst heb ik elke week en 1x/ maand een heel weekend, best pittig dus.
Dit maakt dat ik des te meer geniet van mijn zwembad(-en) en auto! En binnenkort gaat er nog wel salsa gedanst worden, want dat is er in de drukte nog niet van gekomen....
liefs

• 11 September 2011 - 19:03

Trudy :

dag liefje! het weekend is alweer voorbij en wij hebben vooral veel cultuur gedaan! het waren open monumentendagen in Nederland en daar hebben we van harte aan meegedaan. Eerst vrijdagavond gezongen tijdens de midnight walk = een charity walk met 20 punten door Leiden heen waar culturele bijdragen van diverse aard werden voorgedragen. Wij zongen dus en deded dat uit volle borst, meestal zuiver, soms niet en uit de maat. In groepen van 50, hebben we in totaal zo'n 1000 mensen voorbij zien komen. Daarna - het was een zwoele avond - lekker geborreld bij de Grote Beer (ken je dat cafe? heel mooi aan de witte Singel, in de buurt van het LAK theater. Zaterdag ook behoorlijk goed weer hebben we monumenten in Oegstgeest bezocht en vandaag de bunker (sit niet dat we die hier hadden: is te koop!) uit de tijd van de Koude Oorlog, jaren 50/begin 60 en daarna naar de oude Meelfabriek in Leiden die inmiddels een herbestemming krijgt: er komt oa een groot hotel en wellness centrum. Het was heel erg leuk en 'druk'. Morgen gaan we naar Breda. Ik hoop dat jij ook een goed, fijn uitgerust weekend hebt gehad. Do keep us posted. In door de week: hoofd koel, hart warm en feet solid on the ground. Je liefhebbende mams, Trudy

• 11 September 2011 - 19:06

Trudy:

nog even liefje: wat een leuke, mooie foto's! Heb je een nieuw appartement? en je staat er zo mooi op, officieel ook. Ik hou van je!

• 18 September 2011 - 14:47

Flues:

ha lieverd, vanmiddag heb ik je blogadres van je moeder gekregen.Ik had het geloof ik wel, maar nu kan ik zo ook reageren op je wederwaardigheden.wij verheugen ons erg op 7 oktober. visa zijn inmiddels in orde,nu nog lange katoenen blouses en broeken verzamelen voor de muggen. veel deet smeren heb ik begrepen.
    we kunnen ook wel wat lekker weer gebruiken en gaan heerlijk eerst bijkomen.
    gekko's, in indonesie tokkè s ,zijn niet mijn favoriete huisdieren, en kakkerlakken ook niet, maar alles went en alles is beter dan malaria- of dengue muggen.
    heb je nog behoefte aan dingen die wij kunnen meenemen? ik hoor van je. rutger heeft me gebeld en ik ben benieuwd naar zijn ervaringen in china. hij was erg enthousiast.
    je appartementje zie er picobello uit.
    ben benieuwd naar het onze bij martinus.
    liefs voor nu en een bigi brassa (is helemaal geen vogel, maar een lekkere knuf)flues

• 08 Oktober 2011 - 20:38

Liselot:

Lieve San, klinkt best zwaar... maar ook heel leerzaam! Gaat het wel goed voor je gevoel? Wie is je supervisor en heb je regelmatig contact met Els Dams? Zit daar nu ook een Nederlandse specialist?
    X