de terugkomst - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Sanne Sanavro - WaarBenJij.nu de terugkomst - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Sanne Sanavro - WaarBenJij.nu

de terugkomst

Door: sannesanavro

Blijf op de hoogte en volg Sanne

30 Augustus 2011 | Suriname, Paramaribo

Toch een beetje thuiskomen na 6 jaar. Weinig veranderd, wat nieuwe huizen, winkels en geasfalteerde wegen bijgekomen. De sfeer is nog precies dezelfde: vriendelijke en ontspannen mensen die graag een praatje maken en rustig de tijd nemen voor alles. Het is een prachtig groen land en we zijn nu in de grote droge periode, dus temperaturen rond de 35C. Dit is nogal een verschil met Nederland, dus wel even aan wennen en het dwingt je om rustig aan te doen.
De Reis:
De vlucht was prima, na 3 films en 2 comedies stond ik al op zanderij airport. Een hele groep Surinamers, Nederlandse Surinamers en een handje vol Nederlanders moesten aansluiten in de rij voor de douane. Er waren 2 rijen: de ene was voor ingezetenen de ander voor niet-ingezetenen. Op een gegeven moment begint de douanier te roepen:'deze rij is voor ingezetenen en ik heb hier allemaal mensen aan mn balie die verkeerd staan. Jullie moeten op de borden kijken en dat hebben jullie niet gedaan anders zouden jullie hier niet staan!'. Dus de hele rij verschuift naar de andere rij....
Ik werd opgehaald door een taxi, het was nog best zoeken naar mn verblijf plek, want ik was ook alweer vergeten dat de weg vragen meestal meer onduidelijkheid geeft en je er niet sneller komt. Maar uiteindelijk goed aangekomen, heel relaxt resort.
meerdere appartementen met airco, wifi en warm water! en 2 ZWEMBADEN!!!!deze week met gedeelde keuken, maar volgende week krijg ik een andere kamer voor de rest van de 4 maanden.
De administratie: ik was voorbereid dat alles niet direct zou lukken en dat klopte ook. Na twee dagen heen en weer tussen plek voor aanvraag rijbewijs, aanvraag verblijfsvergunning, centrale bank, stortingskantoor, ziekenhuis, meerdere garage's en meerdere startkabels heb ik op dit moment:
een volledige aanvraag ingediend voor mijn rijbevoegdheid Suriname (en voor het rijden hier moet je behoorlijk bevoegd zijn, stuur rechts, links aanhouden, veel toeteren en degene die het hardst rijdt heeft voorrang), een aanvraag voor mn visum loopt weer en ik heb een auto met nieuwe accu, waar ik dus officieel nog niet in mag rijden: Morgen ga ik een fiets regelen.....


  • 31 Augustus 2011 - 08:22

    Harry:

    Ai Baya,
    succes en veel plezier in Suriname!

  • 01 September 2011 - 05:31

    David:

    Hé Sanne, veel plezier! klinkt nu al erg leuk.

  • 01 September 2011 - 08:44

    Guus:

    hey BKL/FLX, heel veel plezier daar! 35 graden en een zwembad.. ben jaloers! ik ga je volgen! X

  • 01 September 2011 - 21:04

    Trudy:

    hihihihi -ahahhaah wat een leuk verhaal. Ik denk dat jij je rijbewijs totaal en helemaal verdient: jij kunt inmiddels goed toeteren en best wel assertief rijden: DAT stuk moet lukken. We zijn blij te horen dat je de plek herkent en het er al naar je zin hebt. Wij hier hebben het koud...bbrrbr. Er wordt ons steeds MORGEN beter weer beloofd. Ik meen het Morgen is het beter en daarom gaan paps en ik een dagje uit. Hoop dat je patienten ook tevreden waren vandaag dat je er was...we lezen er vast meer over. Veel liefs van ons Franco en Trudy

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Suriname the sequel

Recente Reisverslagen:

04 December 2011

bezoek deel 3

16 November 2011

bezoek deel 2

18 Oktober 2011

motivatieproblemen

14 Oktober 2011

Een tijd van komen en.....

13 Oktober 2011

Bezoek!
Sanne

Actief sinds 27 Aug. 2011
Verslag gelezen: 189
Totaal aantal bezoekers 18200

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2011 - 31 December 2011

Suriname the sequel

Landen bezocht: