winkelpersoneel, een korte indruk - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Sanne Sanavro - WaarBenJij.nu winkelpersoneel, een korte indruk - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Sanne Sanavro - WaarBenJij.nu

winkelpersoneel, een korte indruk

Door: sannesanavro

Blijf op de hoogte en volg Sanne

15 September 2011 | Suriname, Paramaribo

Om een indruk te geven van het Surinaamse shoppen. Er is bij mij in de buurt een Mall, die van alles en nog wat verkoopt. Als je een winkel binnenstapt krijg je soms een 'goedemiddag', soms niet en als je dan weer groet als je weggaat krijg je soms niets en soms een 'ja'(?).
Winkelpersoneel is meestal in grote getalen aanwezig, bezig met andere dingen dat jouw artikelen afrekenen, maar zal je wel advies geven waar je beter je spullen kan kopen... het maakt ze niet uit of je iets van hen koopt of niet.
Ik was een parfum winkeltje binnengestapt met een doel om een lekker geurtje te kopen (vergeten mee te nemen). Dus ik vroeg of ik iets kon proberen. Vervolgens zegt de verkoopster dat ze het flesje wel kan openmaken maar ik mag het niet proberen, want....'dan gaat het zo snel op'!
geweldig, blijkbaar kunnen Surinaamse vrouwen al door het flesje heen kunnen ruiken of iets lekker is of niet!

  • 15 September 2011 - 21:21

    Trudy:

    hey Lieverd
    een nieuw verhaal - nu over parfum: ja dat is iets dat je echt die je echt kunt missen - ik miste het zelfs in mijn toekoel (modderhut) midden in de rimboe van Zuid Soedan! Mijn vraag: heb je hem nog gekocht? of toch maar naar de Etos gegaan? die was er toch ook? Ik hoop dat je een fijne vrije middag hebt gehad? Hier wordt het inmiddels herfstachtig; wij zijn bezig met de CV saga en nieuwe lampen....we willen het huis een beetje oppimpen, althans de woonkamer. Het is het begin van een LT investment, I am afraid. Vandaag bij de CV winkel in Spijkenisse (of all places) geweest. Ik snap echt niet hoe mensen het voor elkaar krijgen om hun huis geheel in stijl in te richten en te decoreren. Ik ben het na de CV en de lampen al helemaal zat. Maar we zetten door! Shoushou wil ook weer meeschrijven en op schoot...! Nog niets van mjin sollicitaties gehoord. Echt, ik word er af en toe helemaal mismoedig van. Nu ga ik naar bed - mijn boek uitlezen, terwijl ik met een oor naar Pauw en Witteman luister. Fijne avond en veel liefs van je mams!

  • 26 September 2011 - 00:43

    Ilse:

    Ha San,

    dan eindelijk een berichtjevan mij :-) vanuit een rustige nachtdienst. Hier alles goed!!! Morgen komt mijn boekje, spannend!! Hoest verder daar. Leuk alles te lezen en de foto's te zien. Zeker gezellig om snel te skypen!! Wanneer???

    X Ilse

  • 29 September 2011 - 14:56

    JP:

    Hey San, ben net terug uit Curacao en daar gaat het precies zo. 6 man achter de bar en toch duurt 1 tosti 40 minuten en is die lauwwarm... Verder natuurlijk heel erg mooi en lekker weer daar zo. Hoop dat je goed terecht bent gekomen, ik zal die andere berichten nog eens nalezen.. enjoy!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Suriname the sequel

Recente Reisverslagen:

04 December 2011

bezoek deel 3

16 November 2011

bezoek deel 2

18 Oktober 2011

motivatieproblemen

14 Oktober 2011

Een tijd van komen en.....

13 Oktober 2011

Bezoek!
Sanne

Actief sinds 27 Aug. 2011
Verslag gelezen: 186
Totaal aantal bezoekers 18189

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2011 - 31 December 2011

Suriname the sequel

Landen bezocht: